27 november 2017

Målat om min favorittomte

När man börjar måla blir det lätt så att man vill måla om allt. Jag vill ju ha en vitare jul inomhus och tänkte på min undangömda favorittomte. Tomten är köpt på Dollarstore för flera år sen och har blivit en riktig favorit hos mig. En gång spack hela överdelen men den är limmad för jag kunde bara inte slänga den. Sen dess har den fått bo inomhus i en skåp året om. 

I eftermiddag tog jag en liten risk då jag valde att måla om den i vit stil men jag är jättenöjd, nu passar den så perfekt bredvid mina bockar! Från början hade den röd luva, svarta skor och höll i en röd svamp. Den hade guldglitter i mönstret i luvan som jag nu målat i silver istället. Det blir nog en lite vitare jul hos mig trots allt!

Bocken har fått sällskap av tomtefar, vilket par :)

1 kommentar:

  1. Oj jag trodde först tomten var köpt sådan när jag såg bilden, så proffsig du är! Den blev jättefin, och passar verkligen in med all din övriga dekor. Jag är väl dock snarare motpolen till dig som vill ha rött, rött, rött överallt, haha!

    SvaraRadera