21 november 2017

Laddar för kvällens julkonsert och massa annat!

Om några timmar åker vi till kyrkan och tittar på Doug Seegers 3 timmar långa julkonsert! Mysigt. Ute faller snön i mängder och stämningen kan inte bli annat än den bästa en sån här härlig vinterdag! Men jag måste säga att jag precis som tidigare år är överrumplad att advent är så nära. Kan knappt ta in det! Jag måste ju fixa saffran och leta upp alla lchf-godingar till recept som är ett måste varje advent. Ska baka en massa och ta med upp till skolan som jag ska till 3 dagar i december, så man överlever sin julabstinens även där.

Plugget är faktiskt lugnt just nu så jag kommer ha tid över till mycket bak och förberedelser, det gäller bara att planera in allting så det faktiskt blir av! Och inse att det ju är dags nu. Jag är så duktig på att fokusera tankarna på en grej i taget och så märker jag inte att världen snurrar och julen närmar sig! Tokigt. Men nu har jag vaknat till liv!

Dock undrar jag HUR i hela världen vi ska lyckas få tag på någon julgran, när det ser ut såhär i skogen idag?! Väntas ytterligare 2 dm på fredag... får väl gå runt med en fläkt och blåsa av alla granar om det ska lyckas!


2 kommentarer:

  1. Hoppas att du har en trevlig kväll på julkonserten!
    Jag tycker också att det känns så overkligt att advent snart är här, även overkligt att större delen av landet har fått snö. Här har vi haft minusgrader i några dagar, imorgon kl 8 väntas nederbörd men temperaturen kommer att stiga under natten och slå över till 0- gradigt. Kan bli snöblandat men troligast regn...

    SvaraRadera