27 november 2017

I år blir det ett sparsmakat julpyntande!

I år kommer jag pynta sparsmakat. Förr om åren har jag tagit in mängder av julpynt, massor av tomtar och prydnader. Trots detta har jag alltid tyckt det är snyggast med få julsaker och fokus på detaljer som sticker ut. Man låter helt enkelt mindre pynt ta mer plats och synas bättre. 

Belysning är allra viktigast för mig. Ljusslingor gör väldigt mycket och placeras dom intill de där finaste julsakerna blir det magi. Funderar på att våga vägra rött i år, inte så att det ska uteslutas helt men inte heller vara huvudfärg. 

I år vill jag ha fokus på vitt och vintrigt, ljusslingor, mina vita julbockar, någon enstaka vit tomte.  

Viktigaste pyntet enligt mig: 

1. Ljusstakar/julstjärnor
2. Belysning i övrigt
3. Väl utvalt och begränsat pynt

Köksbordet för två år sen

1 kommentar:

  1. Fin din tomte blev tillsammans med bocken :)

    Jag har också ändrat mycket i mitt julpyntande, från att pynta i varje vrå till att bara plocka fram favoriterna. I år blir det vita gardiner i vardagsrummet. Jag har en vit bas hela året tillsammans med fattigmanssilver och zink. Byter ut en del mot rött men har mycket vitt. Sedan har barnen en del favoriter som de vill ska plockas fram så det slutar ändå med mer än jag tänker mig från början.

    SvaraRadera