18 december 2016

Min julbordsmeny!

Så nära till årets godaste dag! Hoppas att förkylningen vänder och smaklökarna får vara intakta, men jag har planerat att äta jättegott oavsett. Jag kommer inte göra avsteg från LCHF, däremot gå från strikt (10 kh/dag) till liberal (50-100 kh/dag) på själva julafton och även nyår. Menyn nedan är det jag själv ska äta från det stora julbordet. Klicka på det rosa-markerade för recept.


-Meny julafton 2016-

Jullunchen 

Julbordet
Långkål
Julskinka
Prinskorv
Älgköttbullar
Revbensspjäll
Gravad lax
Ägghalvor
Sylta
Rökt älg
Fröknäcke

Efterrätt

Godisbordet
Klassisk ischoklad och chokladbräck med nötter av både mörk och steviasötad choklad

Dryck
Apotekarnes julmust light

Kvällens godsaker


* Har inte provat denna Jansson men den är väldigt poppis nu så den är nog god! Ska göra den dagen innan julafton. Har fått intrycket att den blir allra godast med kålrabbi istället för rättika av det jag läst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar