25 december 2016

Året som gått - en lista

1. Gjorde du något i år som du aldrig har gjort förut?

Det blev nog en del saker i vardagen. Men gjorde främst mycket jag inte gjort på länge.


2. Höll du några av dina nyårslöften?
Att leva mer hälsosamt även om det inte var ett nyårslöfte, mer en inriktning.

3. Fick någon du känner barn?
Nej.

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej, så tacksam för det.

5. Vad är det bästa som hänt dig under året som gått?
Så mycket, främst att Kindra kom in i mitt liv men också den resa jag gjort.



Det bästa som hänt mig året som gått..

6. Vilka länder besökte du?
Inga.

7. Är det något du saknade 2016 som du vill ha 2017?
Komma på min väg i livet, vad jag vill välja för väg med jobb och utbildning. Mindre ovisshet.

8. Vilket datum kommer du alltid att minnas?
Den 20: e april när vi åkte ner till Nordmaling och hämtade hem min Kindra! Även den 20:e november 2015 (trots att det var förra året) då jag började min resa mot ett nyttigare liv.

9. Vilket var ditt största misstag?
Det måste vara att överanstränga knät som tog lång skada.

10. Vilket var ditt bästa inköp?
Kindra 

11. Vad spenderade du mest pengar på?
Hundarna!

12. Vad gjorde dig riktigt glad?
Allt jag redan nämnt och lite till :)

13. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Knäinflammationen och nu i slutet av året influensan. 

14. Vilka låtar eller artister kommer få dig att tänka på 2016?
Vad svårt, jag har lyssnat väldigt lite på musik i år.

15. Mådde du bättre eller sämre under 2016 än vad du gjort tidigare år?
Bättre.

16. Finns det något du önskar att du lagt mer tid på?
Körkortet blev lidande i samband med knäinflammationen, hoppas kunna återuppta det till våren.

17. Finns det något du önskar att du lagt mindre tid på?
Oroat mig mindre för framtiden och för förändring, allt ordnar sig till slut om det får ta den tid det tar. Tror jag skrev exakt samma svar på den förra "året som gått"-listan ;)

18. Hur var din julafton?
Lika mysig som varje år!

Tomten kom även i år.

19. Blev du kär?
Nej.

20. Vilket program har varit det bästa på tv?
Som alltid, Bachelor! Mitt och mammas favoritprogram :) 

21. Hatar du någon som du inte hatade förut?
Hatar ingen. Däremot hatar jag dåligt beteende som man ibland kan drabbas av.

22. Vilken var den bästa boken du läst under året?
Har inte läst någon bok, alls?! Ooops.

23. Vilken var din största musikaliska upptäckt?
Inga upptäckter.

24. Önskade du dig något som du fick?
En Sodastream i julklapp och fina halsband! 

25. Önskade du dig något som du inte fick?
En glassmaskin så jag kan göra lchfglass, men bättre önska sig den till sommaren.

26. Vilken var årets bästa film?
Några filmer jag tyckte var rätt bra är "Very Good Girls" och "Me Before You". Gillar även Divergent-serien men det finns såklart fler bra som jag inte kommer ihåg.

27. Vad gjorde du på din födelsedag?
Det kommer jag knappt ihåg.. brukar vara likadant varje år, blev uppvaktad och åt gott :)

28. Vilka var de bästa människorna som du träffade?
Jag tycker nog de flesta jag träffat i år varit riktigt bra! 

29. Hur skulle du beskriva din klädstil?
Hoodtröja, leggins och linne är jag i ett nötskal. Avslappnat, skönt och snyggt!

30. Vad fick dig att må bra?
Förändringen jag gjort och att jag satsat på mig själv i år. Hundarna får mig också alltid att må så bra!

31. Vem saknade du?
Knut-Nils och Vilma... mina djur som gick bort för något år sen. Alltid i hjärtat.

32. Vilken var din bästa månad?
Maj gissar jag på!

33. Finns det något som du skulle kunna ha gjort bättre?
I det stora hela, nej. Det känns skönt att kunna säga så.

34. Hur kommer nästa år att skilja sig från det här?
Jag strävar efter att ta mig framåt med både mig själv och annat i livet. Så får vi se hur långt man kommer, men jag hoppas alla får vara friska och må bra i min familj - det viktigaste.

35. Vad ska du göra på Nyårsafton?
Jag ska vara hos syrran och äta gott som förr om åren, kommer fira ut ett jättebra år och förhoppningsvis fira in ett ännu bättre!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar