13 november 2015

Naturfrisk julmust & Delicato saffranskaka

Hittade detta på Ica Maxi idag, ekologisk julmust tyckte jag lät som en bra grej och glasflaskan med gammaldags etikett lockade.. MEN. Så fel man kan ha, det var allt annat än julmust i flaskan. Känns som falsk marknadsföring. Doften som mötte mig var billig cola och smaken blev tyvärr inte bättre, jag skulle kalla detta för cola-öl! För eftersmaken gör ett desperat försök att smaka moget öl, det blir bara flopp.


Delicato saffranskaka var desto bättre, en kompakt kaka som jag trodde skulle vara mer mjuk i konsistensen. Den var däremot jättegod! Inte skrämmande söt som vissa bakverk kan vara. Rekommenderas :)


----------------------------------------------------

Nu är helgen kommen! Här regnar det och blåser kuling.. snön som så vackert föll i förrgår låg kvar fram till idag - nu är den på väg bort! Men det var tillräckligt länge för att stilla min längtan :) Nästa vecka ser det däremot ut att ska snöa hela 4 dagar om det stämmer att det blir kallare. Får hoppas det, för nog är det en underbar känsla när det blir vitt. Jag hoppas ni i söder känner lite stämning via mina snöbilder, och ni vet ju att det är bara packa in sig i flyget/bilen/tåget och semestra lite i Norrbotten innan jul så får ni ta del av snön ni med! ;) Jag håller tummarna att ni får snö snart!

Ha en najs helg :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar