6 november 2015

Julkänslorna spirar!

Nu känner jag hur julkänslorna vaknar och fyller mig med sprakande stämning! :) Man blir påmind om julen överallt och ute är det vitt, snön lyser med sin frånvaro men frosten gör sitt för att bidra till stämningen :) Det är nära nu!

I år ska jag ta till mig julen så mycket mer! Det har varit förändringens år, så denna jul är det lättare att glädjas och släppa in julkänslor som inte påverkas av yttre omständigheter. Nu blir det inte att hoppa över en massa julmys - här ska bakas, byggas snögubbar, avsättas dagar till julfilmsmaraton och stämningsfulla promenader i skogen! :)

Jag har tänkt pynta en vecka i förväg för det är alltid så att jag önskar att advent varade lite längre när julen passerat! Jag är nästan mer för advent än själva julhelgen. Därför förlänger jag advent med en vecka i år :) Har varit så noga med datum men när känslan faller på ska man inte streta emot. Det är genuin lycka för den stämning som blossar upp, jippi yey!! 

Julgranen våran för något år sedan, här var vi bortskämda med julesnö!

Novembers julplaner:

1. Adventsstäda i tid! Förut har det blivit för mycket sista veckan i november och det är inte kul när städningen krockar med pyntningen. Jag ska adventspynta runt 22/23:e november i år :) 

2. Julklappstripp till Ikea? Funderar på att åka med mamma och julshoppa i Haparanda.. äta julbord och försöka hitta någon julklapp. En roadtripp med härlig julmusik och förhoppningsvis snö längst vägen och en och annan ren. Mysigt!

3. Hitta julkläder/julleksaker till Nova. Djurmagazinet ska ha fått in nu, kan knappt bärga mig att åka dit och kolla. Annars blir det att beställa på nätet, men det ska bli julfoto på hennes första födelsedag och jul hos oss :)

4. Söka julgran, hitta julgran, hugga julgran. Nu är det dags! 

Känner ni er taggade på advent nu? 

Trevlig Helg!

2 kommentarer:

  1. Jag håller verkligen med dig om att man ska lyssna på julsuget och julkänslorna och agera därefter:) Tiden går så himla snabbt så man ska passa på att njuta så mycket man kan, även om en del tycker att det är 'för tidigt'...
    Hoppas verkligen att du får en skön och mysig jul med bara positiva upplevelser det här året!

    SvaraRadera
  2. Härligt att du fått tillbaka julkänslorna!

    SvaraRadera