15 september 2015

Jullista #2

En perfekt julig dag...

Äter jag: Ugnsbakad julskinka med vörtbröd och lite krossad stjärnanis.
Dricker jag: Iskall apotekarnes julmust i glasflaska.
Lyssnar jag på: En blandning av allt möjligt.
Tittar jag på: Mysteriet på Greveholm.
Är jag med: Familjen och min underbara katt och vovve.
Känner jag doften av: Pepparkakor.
Bakar/Lagar jag: Ingenting, jag är tråkig på bakning tyvärr!

Mitt rum i juletid.

Dagen innan julafton ser ut såhär:

Då hjälper jag i köket! En ganska lugn dag, det blir ofta en långpromenad i den härligt vita vintervärlden med pappa och hundarna. Framåt kvällen väntar vi in julen med lite glöggmys. Brukar se någon julfilm på tvn/datorn tillsammans med familjen eller djuren. Slår ibland ett snedöga på bingolotto men det brukar inte bli så långvarigt. En lugn, stämningsfull kväll :)

På julaftonskvällen brukar jag:

Tyngdpunkten på vår julafton ligger mellan 14-18 med Kalle, middag och julklappar, därefter brukar vi vara otroligt utslagna och trötta av all julmat, haha! Det har faktiskt hänt (flera gånger, typ alltid..ooops) att allihopa varit tvungna att ta en tupplur efter julklappsutdelningen, så julaftonskvällen är nog en av årets lugnaste kvällar. Är vi många brukar det bli lite sällskapsspel och så äter man massa när man vaknat till igen!

På juldagen känner jag:

En härlig känsla, det känns bra att bara ta det lugnt och börja sikta mot nyår, däremot brukar det kännas lite trist när jag ser hur tomt det är under granen -  julen börjar lida mot sitt slut. Fast oftast känner jag mig ganska klar med julen i det stora hela!

Listan kommer från Santa Baby

2 kommentarer: