11 september 2013

Listigt värre!

Det cirkulerar många listor och nu besvarar jag några av dom i ett naffs :) Har tagit bort dubbelfrågor så dom inte kommer flera gånger. Först ut är en lista från Matilda.


Julskinka - Köttbullar
Aladåb - Rullsylta (inget)
Lussekatter - Julstjärnor
Julen är här - Gläns över sjö och strand (samma bra-nivå på båda)
Julstjärna - Adventsljusstake (måste ha båda)
Rött - Guld
Snö - Bart
Sunes jul - Tjuvarnas jul
Mjuk pepparkaka - Pepparkakor
Kanelsocker - äppelmos (på gröten)
Knäckebröd - vörtbröd
Jul med familj - släkt (roligast med både familj & släkt!)
Gravad lax - rökt lax
Knäck - kola
Prinskorv - Julkorv
Papperskalender - chokladkalender
Julmust - glögg (gillar båda, men must mest)
Lussekatter med saffran - utan saffran (aldrig testat utan)
Kalle Anka - "tv-fritt" (Kalle Anka ca 15 min, sen tevefritt)
Paketinslagningskväll - Slå in paket när man köpt dem


Sen går vi vidare till lista nr 2! Denna av Alexandra.

Vilka brukar du köpa julklappar till?
Föräldrar + syskon och djuren!

Har du några favoritdagar i December/Juletiden?
När utegranen ska upp. Alla dagar/kvällar som det snöar.. snö kan göra allt! Kvällar framför brasan med julfilmer :)

Tror du på tomten/trodde på tomten som liten?
Absolut! Och det har jag mina bästa föräldrar att tacka för. Dom fick mig att tro att världen var en saga i juletid.. pappa ansträngde sig verkligen för att få mig att tro på julmagi, mer om det i ett annat inlägg :)

Vilken är din favorit i Kalle Anka som går på julafton?
Askungen!

Har du en julstrumpa?
Nej! Har aldrig haft julstrumpa heller :)

Vilken är din favorit på julbordet?
Julskinka. Men rökt älghjärta och annat lyxkött (min bror jagar) som han röker själv och som skärs i tuuunna delikatessbitar slår även julskinkan!

Adventsljusstakar eller julstjärnor?
Ett måste med båda. Men mest adventssljusstakar!






Den sista listan kommer från Johanna.


Pepparkakor - Lussebullar
Skumtomtar - Knäck
Ischoklad - Marsipan
Köttbullar - Prinskorvar (var för sig ok, tillsammans supergoda!)
Julkorv - Julskinka
Lax - Sill 
Revbenspjäll - Janssons frestelse (Beror på hur revbenen är tillagade + marinaden!)
Paradis - Aladdin 
Rullsylta - Pastej
Rödbetssallad - Dopp i grytan
Ris a la malta - Risgrynsgröt
Äpplemos - Senap
Hemma - Borta
Utomlands Sverige
Ge - Få 
Mysteriet På Greveholm - Dieselråttor & Sjömansmöss
Plastgran - Äkta
Arne Weise - Ernst 


Jag har själv gjort en lista för några veckor sen, den hittar du här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar