24 september 2013

Isande kyla och rysningar av stämning!

Jag måste notera att idag den 24 september svepte den verkliga höstkylan in! Från att ha gått i shorts igår, blev det långbyxor, jacka och mössa idag! Iskallt ute nu. Och jag tror hela Sverige verkar ha fått samma kyla? Inatt beräknas första frosten lägga sig över stora delar av landet..
jag hoppas såklart att den även kommer hit.


Expressens bild idag! Klicka här för att läsa artikeln...

Samtidigt är det nostalgiskt och lite sorgligt. Naturen är tvungen att lämna sommaren bakom sig. Dom blommor som fortfarande blommar, har kanske bara några timmar kvar, och vår värld fryser sakta till is igen. Det blir så vackert, men dött. Det är underbart att få uppleva alla 4 årstider, allt går runt,runt,runt utan slut. Skrämmande, men underbart!

Jack Frost och tomten i "The santa clause 3"

Nu sitter jag här med min gossiga kisse som totalt ratar höstkylan utanför och storsnarkar i mitt täcke! Med ett tänt ljus som doftar marshmallow så är mysfaktorn hög. Väntar för att se om inatt blir den natt då Jack Frost kommer hit och viskar att vintern är mycket nära! 5+ här nu..

Uppdatering: Det snöar i Lycksele där min bror bor!!! åååh, avis nåågot.. och mina föräldrar ska dit i helgen, ännu mer avis!

3 kommentarer:

  1. Gåshud!! Jag känner på mig att frosten kommer inatt!

    SvaraRadera
  2. Ja, Lycksele är ett kallhål tydligen :D (jag bor där) och det var helt underbart med lite snöfall... Längtar så efter snön!!
    Bara 3 månader till julafton!! Tjohooo!!

    SvaraRadera
  3. Sv: Tyvärr inte alls så mycket som jag önskat, det är för varmt (fast inatt blir det nog minusgrader). Haglet låg kvar ett tag, men snön smälte direkt den tog backen :( Vi brukar få snö som ligger kvar oftast i oktober.

    SvaraRadera