13 augusti 2013

Hot&Not

Hösten har börjat smyga sig på oss här i Norrland! Idag var ännu en het dag. Fönster och dörrar var som vanligt öppna i hela huset och fläkten i fullt drag. Höll på att förgås! Men nu... nu sprakar brasan och vi huttrar sönder om vi går ut! Det är mellan 5-9 grader på nätterna och 20-26 på dagarna.

Det skulle inte förvåna om frosten hälsar på oss väldigt snart. Men skulle inte heller bli förvånad om vi samtidigt skulle slå värmerekord... lite upponervänt kan jag tycka! Hoppas på kallare dagar också :)


Så fantastiskt det blir när höstens färger tar över vår värld igen :) Men innan dess ska jag hinna plantera en massa träd! Har hösten börjat smyga sig på även hos dig? :)

2 kommentarer:

  1. Här på Västerbottenskusten har vi haft runt 15 grader de senaste dagarna och jag har fått höstkänsla redan. Vindarna känns inte varma längre. Några löv har börjat skifta i färg. Har gått fram och tillbaka till mataffären iklädd tjocktröja utan att svettas. Japp, hösten är kommen! :D

    SvaraRadera
  2. Här ute på kusten, Sundsvall, så tycker jag mig ana att det är i göringen. Ett och annat löv börjar blekna. Och gräset på åkrarna börjar också gulna, alla sommarblommor är ett minne blott. Så några veckor till så.
    Tycker det är sorgligt, samtidigt som jag tycker det är väldigt mysigt.

    SvaraRadera