23 augusti 2013

Årets första jullista

Hittade årets första jullista hos Erica.  Såklart jag måste svara även jag!

Har du druckit säsongens första glögg ännu?
Nej! Sedan förra julen är jag inte så sugen på glögg, Jag har nästan "fördruckit mig" :) Fast jag kommer nog bli sugen igen så fort jag ser nya glöggsorter i butikerna... men jag brukar inte dricka glögg innan november i normalfall..

Vad var bäst med julen 2012? (hela säsongen alltså - inte bara julhelgen)
Svårt att svara på, men mest stämning upplevde jag nog när julgranen var uppe och snön vräkte ner! Och morgonen när Greveholm skulle börja.. egentligen mycket mer, men minnet sviktar på småstunderna!

Vet du hur du ska fira julen 2013?
Det blir nog i vanlig ordning här hemma :) Nytt för i år är att jag blivit faster, så nu blir nog julaftnarna framöver lite mer barnsliga som dom faktiskt ska vara! Det kanske livar upp mer.

Vilken är den bästa julfilmen?
Polarexpressen!
Brukar du köpa en massa nytt julpynt varje år?
Ja! Men nu tycker jag att affärerna börjar ha samma saker från år till år, så det blir mer begränsat som tur var. Men brukar åka till secondhandbutiker och där kan man ju shoppa loss fint pynt utan dåligt samvete!

Längtar du efter julen?
Nej. I ärlighetens namn nej. Inte nu.. Jag längtar efter vägen till julen.. första frosten, första snön. Kalla höstkvällar..

Släpp fram din inre Grinch: Vad av "det typiskt juliga" kan du lika gärna skippa?
Om man ser till hela julen, så julkalendern och mycket av julmusiken (förvånande nog) men jag lyssnar alltid på betydligt mindre julmusik än jag säger att jag ska göra.. kanske max 5-6 dagar hela december!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar