22 augusti 2013

"Alla barnen firar jul" årets julkalender i Sveriges Radio

Jonas Gardell, är tillsammans med Nour-El-Rafai och  Özz Nûjen berättare i julkalendern i Sveriges Radio denna jul. I rollerna kommer bland annat Ulla Skoog och Johannes Brost att finnas med. Titeln är
"Alla barnen firar jul". Kalendern kommer att handla om ett par som har 23 barn. 

"Det är livspusslet och sånt, säger Nour El-Refai (till aftonbladet). "Ulla Skoog gör den elaka grannfrun som hatar barn och anmäler familjen till socialen där socialarbetaren, spelad av Özz Nûjen, 
får ta hand om fallet."
Jag lyssnar aldrig på julkalendern i Sveriges Radio.. tycker helt ärligt aldrig om beskrivningarna till kalendrarna, det är så långt ifrån jul man kan komma.. och i år låter det mer som ett psykologprogram än en julkalender enligt mig! Och tyvärr inga röster jag tycker om heller. Hoppet ligger på SVT även i år!

Följer du julkalendrarna i Sveriges Radio?

3 kommentarer:

  1. Lisa jag är glad för att du fortsätter blogga, <3 din blogg!

    SvaraRadera
  2. Jag lyssnar heller aldrig på radiojulkalendrarna, och håller med dig - fasen vad tråkig den här verkar vara, eller i alla fall inte julig! Sen håller jag med Marie också, är så himla glad att du fortsätter blogga! Inget julmys utan Lisas Julblogg!

    SvaraRadera
  3. Marie och Axelina: TACK! Ni är ju för underbara :)

    SvaraRadera